0 ×
Вашата количка е празна.

6 хранителни добавки, предпазващи от настинка и грип

9 февруари 2020, от admin

Как да поддържате имунната си система на ниво и да се предпазите от разболяване през зимния сезон? Освен балансирано хранене, достатъчно движение и качествен сън, ще са ви нужни следните хранителни добавки, които ще ви помогнат да избегнете прихващането на кой да е вирус и ще ви спестят излишни главоболия:

Витамин B-комплекс

Витамините от група B са от ключово значение за детоксикацията на черния дроб, а витамин B6 в частност подпомага имунния отговор на организма.

Витамин C

Витамин C е мощен антиоксидант, който поддържа различни клетъчни функции както на вродената, така и на адаптивната имунна система. Ако имате недостиг на витамин C, тялото ви може да страда от нарушен имунитет и по-висока податливост на инфекции.

Витамин D3

Витамин D3 модулира имунните реакции в организма и предотвратява хронични заболявания като болест на Грейвс и болест на Хашимото. Заедно с витамин K2 увеличава костната плътност и намалява риска от фрактури.

Витамин E

Витамин E е особено важен за възрастни хора или хора с компрометиран имунитет. Подпомага сърдечно-съдовата система, предпазва от свободните радикали, управлява нивата на инсулина, кръвната захар и холестерола.

Селен

Селенът е мощен антиоксидант, който силно повлиява възпалението и имунните реакции. Той осъществява своите биологични ефекти чрез селенопротеини, които играят решаваща роля в почти всички тъкани на тялото. Недостигът на това хранително вещество може да доведе до повишен риск от вирусни инфекции и най-различни заболявания.

Цинк

Цинкът е жизненоважен за поддържането на имунната функция, тъй като помага на организма да се пребори с нахлуващи бактерии и вируси. Ниските му нива се свързват с по-голям риск от прихващане на пневмония и други инфекции, както и с прекомерно възпаление.  

Източник: www.hormonesbalance.com
Снимка:www.pixabay.com

Оставете коментар:

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *