0 ×
Вашата количка е празна.

5 пренебрегвани хранителни дефицита, водещи до хронична депресия

9 май 2021, от admin

Знаете ли, че недостигът на хранителни вещества не само може да влоши депресията ви, но и да бъде основната причина за нея? Едни от най-често срещаните дефицити, свързани с депресията, включват витамините от група B, витамин D, магнезий и омега-3 мастните киселини. Вероятно сте чували за тях, защото често попадат във фокуса на вниманието. Има и други обаче, които са подценявани и пренебрегвани, но са много важни и трябва да бъдат коригирани, ако се борите с хронична депресия и искате да я преодолеете.

Витамин C

Изследователите са установили,че влошеният статус на витамин C е свързан с повишени симптоми на депресия и че суплементирането с този витамин може да подобри настроението както на болни, така и на здрави индивиди. Витамин C се съдържа в броколите, доматите, зеленолистните зеленчуци, пипера и цитрусовите плодове.

Карнитин

Карнитинът е аминокиселина, която се намира в почти всяка клетка на тялото. Той играе жизненоважна роля в производството на енергия. Основният му източник е месото и рибата. Доказано е, че пациентите с депресия имат значително по-ниски нива на карнитин, като колкото по-ниски са тези нива, толкова по-тежка е самата депресия.

Манган

Манганът е много важен микроелемент, който изобилства в лешниците и макадамията. Изследванията показват, че ниските нива на манган допринасят за развитието на депресия поради значително по-ниските нива на манганов супероксиддисмутаза и че жените с по-висок прием на манган страдат по-рядко от депресия.

Селен

Селенът повишава настроението и подобрява симптомите на депресия. Най-добрият хранителен източник на селен е бразилският орех.

Цинк

Недостигът на цинк също допринася за развитието и тежестта на депресията. И тук закономерността е колкото по-ниски са нивата на цинк, толкова по-сериозни са симптомите на депресията. Многобройни проучвания стигат до заключението, че добавките с цинк имат антидепресантно действие и могат значително да облекчат различните депресивни състояния.

В крайна сметка това, което трябва да запомните, е следното – ако сте в депресия, не означава, че сте слаби. Депресията е като всяко друго заболяване и в повечето случаи е причинена от недостиг на хранителни вещества. В момента, в който коригирате този недостиг, настроението и психичното ви здраве могат да поемат в положителна посока.  

Източник: www.optimallivingdynamics.com
Снимка: www.pexels.com    

Оставете коментар:

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *