0 ×
Вашата количка е празна.

5 вкусни храни, които успокояват

12 юни 2022, от admin

В случай че ви доставя удоволствие да готвите, ритуалът на приготвяне на храна сам по себе си може да ви донесе спокойствие и по-дълбока връзка с храната. Но когато приготвяте храни, наситени с билки, които отпускат не само тялото, но и ума и душата, получавате идеалното ястие.

Лесно е да пропуснете хранене… или да преядете, когато сте стресирани. Това е една от главните причини, поради които хората изпитват колебания в теглото и боледуват в по-напрегнати периоди. Вашето тяло отчаяно се нуждае от подходящо гориво, за да обработи емоциите, да излекува уморените тъкани и в крайна сметка да предотврати появата на болести. Ето защо ви представяме няколко лечебни храни, които имат силата да помогнат за успокояване на цялата ви система:

Берита (от всякакъв вид)

Когато сте стресирани, инстинктивно посягате към сладкото – захарта освобождава допамин, което ви кара да се чувствате добре в конкретния момент. Но въпреки че сваля напрежението, захарта не ви лекува. Така че вместо да посягате към кофичка сладолед, по-добре се уверете, че имате достатъчно берита под ръка. Съдържанието на антиоксиданти в тях (включително витамин C) помага за възстановяването и укрепването на клетките. Антиоксидантите също така намаляват възпалението и могат да успокоят силната тревожност, както и дългосрочната ви реакция на стрес.

Бразилски орех

Всички ядки са полезни (освен ако нямате алергия към някои от тях). Те не само са отличен източник на протеини и полезни мазнини, но и са с високо съдържание на някои от онези микроелементи, които вероятно липсват в редовната ви диета. Когато става въпрос за възпаление обаче, бразилският орех е с предимство, защото е богат на селен. Селенът е важен антиоксидант, който спира верижната реакция на възпаление в организма. Все повече изследвания показват пряка връзка между възпалението и разстройствата на настроението като тревожност, стрес и депресия. Ето защо винаги е добра идея да включите колкото се може повече противовъзпалителни храни в диетата си.

Кисело мляко

Киселото мляко внася нови пробиотични щамове в чревния ви микробиом, което помага на останалите хранителни вещества да се усвояват по-лесно. Последното дава възможност на тялото ви да фокусира енергийните си запаси върху балансирането на вашите хормони и невротрансмитери и в крайна сметка да се (из)лекува. Консумирайте кисело мляко ежедневно, а ако сте веган, пробвайте някоя от растителните алтернативи на традиционното кисело мляко.

Овесени ядки

Овесените ядки са пълни с компоненти, лекуващи нервната система. Те са здравословен източник на диетични фибри, които поддържат чревната перисталтика, и бета глюкани, които балансират нивата на холестерола и кръвната захар. Съдържат и витамини от група B, от които тялото ви се нуждае, за да произвежда хормони за намаляване на стреса, както и грамин – алкалоидно химично съединение, което има способността да успокоява централната нервна система. А най-хубавото е, че можете да ги вкарате в ежедневието си по различни начини – към смути, като овесена каша или зърнена закуска.

Черен шоколад

Според проучвания черният шоколад незабавно намалява стреса. Антиоксидантите в него повлияват благоприятно надбъбречните жлези, като редуцират количеството кортизол в кръвта. В момента се правят проучвания за това как черният шоколад влияе на мозъка и първоначалните резултати показват, че е в състояние да намали възпалението в мозъка, което означава по-добро кръвообращение и съответно по-добри когнитивни функции. Разбира се, става въпрос за черен шоколад с поне 70% съдържание на какао (и минимално съдържание на захар).

Източник: www.thesacredscience.com
Снимка: www.pexels.com

Оставете коментар:

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *