0 ×
Вашата количка е празна.

10 малки стъпки към една по-здравословна и щастлива 2020-та година

5 януари 2020, от admin

В началото на новата година (и новото десетилетие) ви предлагаме 10 малки стъпки към един по-здравословен и щастлив начин на живот:

1. Започвайте деня си с чаша вода – пиенето на вода рано сутрин може да направи чудеса за вашето здраве. Водата подпомага процесите на детоксикация и храносмилане, като същевременно осигурява повече енергия и жизненост.
2. Не пропускайте закуската – закуската е най-важното хранене за деня, затова никога не я пропускайте. Тя ще ви засити и ще ограничи пристъпите ви на глад, но се уверете, че е пълноценна (като овесена каша или протеинов шейк например).
3. Кажете „не” на пакетираните храни – важно е да спрете (или поне да ограничите) консумацията на силно преработените продукти, тъй като изобилстват от вредни вещества и нямат никаква хранителна стойност.
4. Ограничете захарта в менюто си – захарта нанася сериозни поражения на организма, поради което е препоръчително да я сведете до минимум. Сред по-здравословните й алтернативи са кленовият сироп, кокосовата захар, пчелният мед и стевията.
5. Поддържайте теглото си – управлението на теглото е много важно, тъй като може да ви предпази от заболявания като високо кръвно налягане, диабет и т. н.
6. Приемайте повече фибри – богатата на фибри храна насърчава доброто храносмилане и здравословната микрофлора в червата, затова не забравяйте зеленолистните зеленчуци и пресните плодове в менюто си.
7. Пробвайте стречинг упражнения – разтягането вечер преди лягане или сутрин преди ставане предотвратява болките в ставите и укрепва мускулите.
8. Медитирайте – медитацията е средство за отпускане на тялото и успокояване на ума. Освен това управлява нивата на стрес, което е достатъчна причина да я превърнете в неизменна част от рутината си.
9. Тренирайте редовно – включете някаква физическа активност (джогинг, йога, плуване, тренировка с тежести и т. н.) в ежедневието си. Това ще ви накара да се чувствате по-добре.
10. Спете достатъчно – липсата на сън може да доведе до редица здравословни проблеми като слаб имунитет и увеличаване на теглото, а понякога се случва да засегне и здравето на мозъка. Затова се погрижете да имате 7-8 часа адекватен сън всеки ден.

И помнете – грижата и обичта към себе си правят възможни грижата и обичта и към околните!

Екипът на Фитоакцент
Снимка: www.pexels.com

Оставете коментар:

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *