0 ×
Вашата количка е празна.

Храни, естествено богати на холин

6 октомври 2019, от admin

Холинът, известен още като витамин B4, притежава част от характеристиките на витамините от група B и е прекурсор на ацетилхолина – най-използваният от организма невротрансмитер. Поддържа енергийния метаболизъм, мозъчната и нервната функция и мускулния тонус. Подпомага процеса на метилиране, който отговаря за детоксикацията на организма, предаването на нервни импулси и създаването на ДНК. Предотвратява натрупването на хомоцистеин в кръвта и редуцира възпаленията, което води до облекчаване симптомите на редица хронични заболявания.

Препоръчителната дневна доза (ПДД) за холина не е установена – има посочен адекватен прием (АП), който е 125-150 мг на ден за деца между 1 и 3 години, 150-250 мг на ден за деца между 4 и 8 години, 250-375 мг на ден за деца между 9 и 13 години, 425-550 мг на ден за възрастни и деца над  14 години (съответно жени и мъже), 450-550 мг на ден за бременни и 550 мг на ден за кърмещи жени.

Към храните, които съдържат най-много холин, спадат:

Говежди черен дроб (пържен) – 418.2 мг на 100 г (76% АП)
Яйца (пържени) – 317.1 мг на 100 г (58% АП)  
Суха сладка суроватка на прах – 225 мг на 100 г (41% АП)
Гъби шийтаке (сушени) – 201.7 мг на 100 г (37% АП)
Скариди – 135.4 мг на 100 г (25% АП)
Стриди – 130 мг на 100 г (24% АП)
Пилешки гърди – 117 мг на 100 г (21% АП)
Какао на прах (без добавена захар) – 115.3 мг на 100 г (21% АП)
Сьомга – 112.6 мг на 100 г (20% АП)
Сушени домати – 104.6 мг на 100 г (19% АП)
Маринована херинга – 104.1 мг на 100 г (19% АП)
Свински котлети – 89.9 мг на 100 г (16% АП)
Говеждо месо (стек) – 77.8 мг на 100 г (14% АП)
Ленено семе – 78.7 мг на 100 г (14% АП)
Шам фъстък – 71.4 мг на 100 г (13% АП)
Спирулина на прах – 66 мг на 100 г (12% АП)
Кремообразно фъстъчено масло (без добавена сол) – 63 мг на 100 г (11% АП)
Тиквено семе – 63 мг на 100 г (11% АП)
Брюкселско зеле – 40.6 мг на 100 г (7% АП)
Броколи – 40.1 мг на 100 г (7% АП)

Източник:
www.draxe.com
www.myfooddata.com
Снимка: www.pixabay.com

Оставете коментар:

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *