0 ×
Вашата количка е празна.

Топ 5 категории храни за здрави стави и съединителна тъкан

1 ноември 2020, от admin

На функционално ниво колагенът е „лепилото”, което държи целия организъм. Той играе роля във всичко – от заздравяването на рани до заздравяването на чревната лигавица. Избирайки правилен хранителен режим, можете да поддържате ставите, сухожилията и хрущялите си здрави и силни, което ще ви помогне да предотвратите често срещани заболявания, свързани с опорно-двигателния апарат. Но кои са храните, които оказват най-голяма подкрепа на ставите и съединителната тъкан?

Костен бульон

Костният бульон съдържа лечебни съставки като глюкозамин, колаген и хондроитин сулфат, които намаляват възпалението в ставите, както и различни аминокиселини (глицин, глутамин, пролин) и минерали (калций, магнезий, силиций, сяра, фосфор и т. н.), които подкрепят костната плътност и мускулната регенерация.

Храни, богати на биофлавоноиди

Плодове като акай бери, боровинки, къпини и череши и зеленчуци като лук и червено зеле съдържат антоцианидини, които спомагат за укрепването на съединителната тъкан чрез образуването на специфични връзки между колагеновите влакна. А зеленият чай и какаото съдържат катехини, които предотвратяват разграждането на колагена.

Храни, съдържащи мед

Медта е необходима за образуването на колаген. Към храните, които я съдържат в по-големи количества, спадат авокадо, какао, кашу, слънчогледово семе, сусам, тофу и т. н.

Храни, съдържащи сулфат

Зеленчуци като броколи, брюкселско зеле, зеле, карфиол, лук и чесън съдържат сулфат, който участва в синтеза на глюкозамин сулфат и хондроитин сулфат – две съединения с доказани свойства за възстановяването на хрущялната тъкан.

Храни, съдържащи цинк

Цинкът е необходим за производството на съединителна тъкан. Храните, които го съдържат, включват агнешко месо, говеждо месо, конопено семе, стриди, сусам, тиквено семе и т. н.

Отделно от това, изградете си подходящ двигателен режим и приемайте висококачествени хранителни добавки като витамин C, куркума, омега-3 мастни киселини и хиалуронова киселина. Това ще ви позволи да предотвратите (или поне да забавите) появата на проблеми не само със ставите и съединителната тъкан, но и с целия опорно-двигателен апарат.

Източник: www.draxe.com
Снимка: www.pexels.com

Оставете коментар:

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *