0 ×
Вашата количка е празна.

Топ 11 хранителни добавки за естествено балансиране на хормоните

18 септември 2022, от admin

При все че хранителните добавки продължават да набират популярност, може да е трудно да се ориентирате кои от тях са подходящи за вашите нужди. Изборът им зависи от много фактори като начин на живот, текущо здравословно състояние, химия на самия организъм и т. н. Тези добавки сами по себе си няма да решат всичките ви здравословни проблеми, но могат да бъдат ключово допълнение към личния ви план за добро здраве.

Когато избирате хранителни добавки за хормонален баланс, следва да се доверите на най-добрите билки и нутриенти за хормонална подкрепа. А ето и кои са те:

Ашваганда

Ашваганда е билка, популярна в аюрведичната медицина, която балансира надбъбречните жлези и щитовидната жлеза. Смята се, че ограничава производството на хормоните на стреса, включително епинефрин и кортизол, които са едни от главните виновници за ограбването на прогестерона в организма. Едно от свойствата на ашваганда е, че подобрява кръвоснабдяването на женските репродуктивни органи, което насърчава здравето и хормоналния баланс на тези органи и дори действа като афродизиак при ниско либидо. Също така насърчава здравословните модели на сън, което е особено полезно за жени в менопауза. Има и сведения, че облекчава горещите вълни, депресията и тревожността по време на този деликатен период от живота.

Витамини B-комплекс

Витамините от група B играят жизненоважна роля за цялостното здраве, особено след менопаузата, когато либидото може да пострада. Те поддържат половите органи в оптимално състояние и подкрепят надбъбречните жлези при управлението на нивата на стрес. Когато избирате витамини B-комплекс, предпочитайте метилираната (активираната) им форма, което ще ви гарантира по-пълноценно усвояване.

Витекс (аврамово дърво)

Ценен заради способността си да поддържа хормоналната активност, витекс се използва отдавна в нетрадиционната медицина при менструални проблеми и предменструален синдром (ПМС). Смята се, че влияе върху освобождаването на лутеинизиращ хормон от хипофизата, понижавайки небалансираните нива на пролактин, както и върху няколко невротрансмитера в организма. Облекчава симптомите при перименопауза и постменопауза, като същевременно спомага за балансиране на емоционалните проблеми.

Дииндолилметан (DIM)

Това вещество се намира в кръстоцветните зеленчуци и е доста обещаващо по отношение на способността си да увеличава производството на здравословния естроген в организма (естриол) за сметка на вредния такъв (естрадиола). Като антиоксидант и фитонутриент, може да предотврати различни видове рак, включително рак на гърдата, рак на шийката на матката и други, повлияни от естрогена. Облекчава симптомите при жени в перименопауза, менопауза и постменопауза. Поддържайки здравословен метаболизъм, спомага за балансиране нивата на естрогена и тестостерона, като същевременно намалява хроничното възпаление и подкрепя надбъбречните жлези.

Магнезий

Магнезият е ключов минерал, чийто дефицит води до повишен риск от диабет тип 2, мигрена, остеопороза, сърдечно-съдови заболявания, хипертония и т. н. Има отношение към депресията, либидото и плодовитостта, предпазва от свободните радикали, токсините и хроничния стрес, регулира глюкозния баланс, нивата на инсулина и производството на енергия. Значително помага за облекчаване на симптомите на предменструалния синдром. Въпреки че магнезият се съдържа в много храни, повечето хора страдат от дефицит на този минерал и следва да си го набавят чрез хранителни добавки.

Мака

Мака е корен, използван предимно в перуанската диета поради богатото си съдържание на витамини, минерали и фибри. Под формата на хранителна добавка действа като естествен афродизиак, поддържа репродуктивните органи, подпомага хормоналния баланс. Много лесно може да се включи в диетата като прах, добавен към сутрешното смути.

Омега-3 мастни киселини

Омега-3 мастните киселини са здравословни мазнини, които намаляват възпалението, поддържат здравето на мозъка и го подпомагат при правилното предаване на жизненоважни съобщения в организма. За съжаление повечето хора не консумират минимум две порции мазна риба всяка седмица, което налага приема на тези мазнини под формата на висококачествена хранителна добавка.

Пробиотици

Основната функция на червата е не просто да абсорбират хранителните вещества от храната и да подпомагат екскрецията на телесните отпадъци –  те също така функционират като „втори мозък”, предавайки редица съобщения на мозъка през целия ден. Пробиотиците са отличен начин да поддържате здравето на червата, но не всички пробиотици са направени еднакво. При избора на пробиотична добавка е важен не общият брой бактерии в пробиотика, а броят на различните щамове бактерии, които се съдържат в добавката. Това е така, защото различните пробиотични щамове изпълняват различни функции и са концентрирани в различни участъци на храносмилателния тракт. Обикновено пробиотичните добавки, които съдържат множество щамове, са по-ефективни от останалите.   

Родиола (златен корен)

Като адаптогенна билка, родиола работи за балансиране на ендокринната система, като същевременно намалява умората, повдига настроението, подкрепя работата на щитовидната жлеза, регулира хормоналния фон и редуцира количеството произведен кортизол в организма. Тъй като високите нива на кортизол са свързани с наддаване на тегло, преждевременно стареене, хормонален дисбаланс и други здравословни проблеми, намаляването на кортизола е жизненоважно за възстановяване на здравето ви до оптимален вариант.  

Хмел

Хмелът съдържа мощен фитоестроген, наречен 8-пренилнаригенин, който има способността да имитира естрогена в женския организъм. Тази добавка не е за всеки, тъй като повечето жени страдат от естрогенна доминантност, но жените, които са изправени пред перименопауза или менопауза с естествен спад на естрогена, могат да се възползват от нея. Хмелът е в състояние да облекчи някои от ужасните симптоми на вазомоторната система като безсъние, горещи вълни и умора, както и да стимулира производството на прогестерон. Освен това е доказано, че помага на кърмещи майки за балансирането на хормоните и производството на кърма.

Черен кохош

Въпреки че технически е класифициран като фитоестроген, черният кохош няма същото въздействие върху организма като другите фитоестрогени, което го прави особено популярен като женска добавка за перименопауза и менопауза. Билката влияе върху серотониновите рецептори, като облекчава горещите вълни и регулира хормоните при жени, страдащи от предменструален синдром или менопауза. Нужно е обаче да се използва с повишено внимание за максимум 6-месечен непрекъснат прием, за да се предотвратят потенциални странични ефекти.

Източник: www.drmariza.com
Снимка: www.istockphoto.com

Оставете коментар:

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *