0 ×
Вашата количка е празна.

Топ 10 храни за максимална ежедневна енергия

26 септември 2021, от admin

По подразбиране всички необработени (цели) храни – бобови и зърнени култури, зеленчуци и плодове, семена и ядки – са добър източник на енергия. Поради уникалното си съдържание на нутриенти обаче, някои храни са по-добри енергийни стимулатори от други. Сред тях са:

Авокадо

Този суперплод е с високо съдържание на полезни мазнини и фибри, като и двете са ключови за повишаване на енергията и поддържането й през целия ден. Той също е чудесен източник на витамини от група B, които тялото използва, за да преобразува храната в енергия.

Бадеми

Освен че са богати на протеини, бадемите са заредени и с витамин B2 (рибофлавин), който подпомага производството на енергия чрез увеличаване съдържанието на кислород в кръвта. Съдържат още манган и мед, които неутрализират токсините в клетките и са от ключово значение за поддържането на енергията през целия ден.

Банани

Ако търсите бърз прилив на енергия, бананите може би са най-подходящият плод за целта. Здравословните въглехидрати, наред с антиоксидантите, витамин B6 и калия, спомагат за повишаване на енергийните нива. Ниското съдържание на фибри ги прави лесно смилаеми, но същевременно захарите им навлизат по-бързо в кръвта в сравнение с храни с по-високо съдържание на фибри, което насърчава рязкото увеличаване на енергията. Комбинирайте ги с тахани или ядки, които са богати на полезни мазнини и протеини, за да удължите енергийното им въздействие.

Батати (сладки картофи)

Благодарение на сложните въглехидрати и фибри, бататите дават усещане за енергичност и ситост през целия ден. Те са и добър източник на витамини от група B, витамин C и желязо, както и отличен източник на манган, от който тялото се нуждае, за да разгради хранителните вещества и да получи енергия.

Бобови култури

Всички бобови култури (грах, леща, нахут и т. н.) са изключително богати на протеини, сложни въглехидрати и фибри, всички от които значително допринасят за дългосрочна енергия.

Боровинки

С тях като че ли започва всеки списък с „най-добрите храни за…”, включително настоящият. Тези плодчета не само изобилстват от антиоксиданти и фитофлавоноиди, които са ключови за енергията, но са богати и на фибри, които помагат да се поддържа тази енергия.

Киноа

Киноата е псевдозърнена култура, роднина на манголда и спанака, която осигурява стабилна енергия. Това е така, защото е с много високо съдържание на протеини и други хранителни вещества (магнезий, манган, фосфор и т. н.), които отговарят за дългосрочната енергия.

Спанак

Спанакът е един от зеленчуците с най-високо съдържание на желязо – минерал, който снабдява тъканите на организма с кислород. Съдържа още антиоксиданти, витамини (A, B9, C, E, K), минерали (калий, калций, магнезий) и фибри, което го прави идеалната „зелена храна” за постоянна енергия през целия ден.

Цитрусови плодове

Цитрусите са отличен източник на витамин C, който е важен за енергията. Яжте и белите ципи, защото съдържат фибри и други хранителни вещества, които помагат за поддържане на тази енергия.

Ябълки

Ябълките са плод, който осигурява стабилна енергия, дължаща се на различните нутриенти (включително сложни въглехидрати и фибри), които влизат в състава им.

И така, ако търсите идеалното енергийно хранене, просто си направете салата, като комбинирате част от тези съставки. Вкусна и здравословна храна, подходяща за началото на есента, нали?

Източник: www.theartofantiaging.com
Снимка: www.pexels.com

Оставете коментар:

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *