0 ×
Вашата количка е празна.

Алкална диета – що е то?

26 януари 2020, от admin

Алкалната диета включва консумирането на цели храни (бобови култури, зелени сокове, сурови зеленчуци и плодове, ферментирали храни, ядки), които имат положително въздействие върху pH нивата на кръвта и урината и подобряват цялостното състояние на организма. Самият организъм е програмиран да поддържа балансирано, леко алкално pH на серума (кръвта) между 7.35 и 7.45. Но свръхконсумацията на прости захари, трансмазнини и химически вещества (ароматизанти, консерванти, оцветители и т. н.) нарушава този баланс и нанася сериозни удари върху здравето на съвременния човек. Резултатът е метаболитна ацидоза, която може да се прояви по най-различни начини, най-вече като хронични, а понякога и като инвалидизиращи заболявания. Затова е изключително важно да се приемат високо алкални храни, които да поддържат алкално-киселинното равновесие и оптималното функциониране на организма. Ето и списък с някои от тях:

Алабаш
Алфалфа (люцерна)
Броколи
Брюкселско зеле
Глухарче
Диви ядливи треви (живовляк, киселец, коприва, лапад, лобода, репей, тученица и т. н.)
Домати
Ечемична трева
Зеле
Зеленолистни зеленчуци
Карфиол
Кейл (къдраво зеле)
Краставици
Кресон
Листно зеле (диво зеле)
Манголд (листно цвекло)
Маруля
Моркови
Морски зеленчуци (агар-агар, араме, дулсе, келп, комбу, нори, уакаме)
Пипер
Пшенична трева
Репички
Сарепска горчица
Спанак
Спирулина
Тиква
Хлорела
Целина
Чесън
Ядливи цветя (виолетки, лавандула, люляк, рози, теменужки, цвят от тиквички, цикория и т. н.)

Консумирайте достатъчно алкални храни за повече виталност, здраве и щастие!

Източници:
www.organixx.com

www.naturalnews.com
Снимка: www.pexels.com

Оставете коментар:

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *